Contact: 0753 055 852021 335 1536 • contact@autism-aita.ro
Aici ajutam copiii sa fie din ce in ce mai putin autisti, mai fericiti si mai independenti. AITA se adreseaza copiilor intre 2 si 6 ani.
Abonare newsletter

Zece semne de alarma autism

1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.

Conturile Asociatia AITA

Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla

Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01

Applied Behavior Analysis (ABA)

ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.

Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.

Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.

Ajuta-ne online: preia unul din bannerele AITA pe site-ul sau pe blogul tau!

Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism - AITA

Psiholog Cornelia Andrei

“Nervous about becoming a teen”, este ceea ce “Benj”, un băiat în vârstă de 13 ani, diagnosticat cu TSA, îi mărturisește mamei sale în seara dinainte de începerea liceului.

Anxietatea față de schimbări este mereu ridicată, iar  presiunea impusă de regulile educaționale și comportamentul complex și sofisticat al celorlalți adolescenți  poate face adaptarea, destul de anevoioasă.

Acest fenomen a devenit o preocupare majoră pentru părinți, specialiști și educatori, în ultimii ani, epidemiologia cazurilor de autism fiind identificată în urmă cu 15 ani. Înainte de acel moment se considera că autismul afectează  aproximativ un copil la fiecare 2500 de nașteri. În prezent, estimările făcute raportează un caz din 88 de  nașteri.

·         Adolescenții cu autism  pot fi, asemeni altor persoane de vârsta lor, dar la nivel particular, pot prezenta diferențe în modul prin care aceștia achiziționează informațiile din diverse arii – cognitive, senzoriale, de limbaj, autoservire , și prin manifestarea intereselor.  Chiar dacă au o gamă restrânsă de  activități care să îi atragă, mulți dintre ei au talente și capacități deosebite cum ar fi memoria vizuală și redarea la scară largă a unor imagini cum este artistul architectural  Stephen Wiltshire, științele exacte  - Temple Grandin, doctor în științele zootehniei, prof la Universitatea  Colorado State și autoare a cărții “ Gândesc în imagini - Autismul și viața mea”, afinitatea pentru arte sau literatură, cum este Daniel Tammet, prozator și eseist, diagnosticat cu tulburare de spectru autist.

 

·         În funcție de caz , un copil poate fi încadrat în școala de masă .

 Sunt și cazuri cu un grad moderat sau sever de afectare unde ariile cognitive și de limbaj  îi împiedică să se adapteze la mediul complex de predare și de socializare.

·         Câteodată poate fi semnalată lipsa de implicare  și tendința de evitare și izolare, cauza acestor acțiuni fiind legată de gestionarea deficitară a emoțiilor și a evenimentelor  noi, iar una din întrebările cu greutate în autism, și anume “De ce copilul nu poate înțelege expresiile faciale?”,  își are răspunsul în  cercetări care  evidențiază că anumite părți din creier responsabile cu procesarea mimicii faciale care sunt mai puțin active.

 Activitatea cerebrală  înregistrează tipare diferite și dezvoltă o structură neobișnuită în cerebel, acesta fiind direct responsabil pentru percepția mișcărilor.

·         Astfel că, pentru suportul continuu și pentru adaptarea cât mai facilă la circumstanțele de mediu, terapia are un deosebit aport  în viața adolescentului cu autism prin implementarea unor strategii  de lucru menite să îmbunătățească și să contribuie la generalizarea situațiilor sociale.

“Teoria Minții” , este folosită cu succes ca metodă terapeutica foarte utilă în deprinderea abilităților de înțelegere a expresiilor faciale și de intererpretare a perspectivei celuilalt.  Un factor important îl joacă și predarea emoțiilor subtile , precum rușinea, mândria, furia, lucruri ce țin de orientarea pur socială, iar această abilitatea poate fi dobândită  prin expunerea la poveștile sociale și jocul de rol.

 

Referințe:

http://kidshealth.org/teen/diseases_conditions/learning/autism.html

http://bigthink.com/ideas/do-people-with-autism-experience-emotions

 

The autism book- answers to your most pressing questions- S. Jhoanna Robledo and Dawn Ham –Kucharski, Foreword by Richard Solomon, M.D.


Știri și noutăți de la AITA

Supervizare in psihopedagogia speciala
2017-02-28
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM (AITA) organizeaza vineri, ...
Curs de ABA pentru specialisti, la AITA
2017-02-22
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul: Teh...
Un nou Centru al Asociatiei AITA si-a deschis portile pentru copiii cu autism
2017-02-22
Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, e...
Curs gratuit despre autism pentru educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George
2016-05-11
Educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George au beneficiat de un curs...
Cursuri gratuite pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-06
Incepand cu luna aprilie Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AI...
Centrul National de Consultanta pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-02
Incepand din luna aprilie 2015, Asociatia AITA vine in sprijinul parintilor cop...

Citește aici toate știrile AITA »

Vezi aici toate evenimentele AITA »

Dacris - articole de birou si papetarie Royal Computers Paradis Media RCI Leasing
Light Smart
IMD Print Promotion - productie publicitara Imprimeria Arta Grafica  Augsburg
Ideeastil - producator de jaluzele verticale Bobson Inovative Fan Courier MMK Print Romatsa Bebeart.ro CONPET
HeadPrint

Copyright © 2012 autism-aita.ro
Tema grafica realizata de grafica, marketing online, audit, SEO, campanii Bucuresti | Site realizat de web design Bucuresti