Contact: 0753 055 852021 335 1536 • contact@autism-aita.ro
Aici ajutam copiii sa fie din ce in ce mai putin autisti, mai fericiti si mai independenti. AITA se adreseaza copiilor intre 2 si 6 ani.
Abonare newsletter

Zece semne de alarma autism

1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.

Conturile Asociatia AITA

Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla

Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01

Applied Behavior Analysis (ABA)

ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.

Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.

Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.

Ajuta-ne online: preia unul din bannerele AITA pe site-ul sau pe blogul tau!

Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism - AITA

Alegerea terapeutilor pentru un program de terapie ABA.

Mama este de obicei prima care intelege ca dezvoltarea copilului ei nu este tocmai in regula si ajunge la medic pentru a afla care este problema. Dupa ce primeste primul diagnostic, pentru a-l confirma sau infirma merge si cere o a doua parere, o a treia. Atunci cand devine o certitudine ca copilul nu se dezvolta normal, ca are autism, sau intarziere in dezvoltarea psihica, sau intarziere in dezvoltarea limbajului, sau ADHD, ori tulburare din spectrul PDD sau altceva…  si ca are nevoie de ajutor suplimentar, incep cautarile in a afla ce tip de ajutor are nevoie copilul.

Cand terapia recomandata este ABA, urmatorul pas este gasirea terapeutilor. Citirea tututror informatiilor disponibile despre afectiunea copilului este la fel de recomandata cum este si gasirea altor familii aflate in aceeasi situatie. Ajutorul, cel putin informational, pe care il poate oferi o familie in aceeasi situatie si care a trecut de mult de faza de inceput a cautarilor poate fi extraordinar de valoros in perioada de cautari.

Exista echipa potrivita pentru fiecare copil si orice parinte cu rabdare si tenacitate si-o gaseste mai devreme sau mai tarziu. Recomandarea noastra este sa analizati atent optiunile, avand in vedere faptaul ca terapia ABA in Romania este neacreditata, specialistii sunt putin, iar cei care sunt (si care pot fi buni cu adevarat) isi pot dovedi doar cu recomadari experienta. Responsabilitatea pentru recuperarea copilului revine deopotriva familiei dar si terapeutilor care vor trebui sa lucreze impreuna pentru copil

Un chestionar ajutator care sa orienteze parintele in legatura cu competentele unui anumit terapeut/coordonator ar putea cuprinde urmatoarele intrebari:

  1. Ce studii aveti? Unde ati invatat tehnicile de terapie comportamentala ABA?
  2. De cat timp practicati efectiv interventii comportamentale (ABA) asupra copiilor?
  3. Care este bibliografia pe care o consultati in mod curent referitoare la interventiile de natura comportamentala?
  4. Cati copii beneficiaza in prezent de serviciile d-voastra in calitate de terapeut ABA si cate ore de terapie desfasurati saptamanal cu fiecare copil in parte?
  5. Exista vreun copil care sa fi beneficiat de serviciile d-voastra pe toata durata terapiei? Care este durata maxima de timp pe care ati alocat-o aceluiasi copil?
  6. Pana la ce nivel de complexitate al programelor ati lucrat in calitate de terapeut ABA?
  7. Cu cate echipe de terapeuti/familii ati colaborat in calitate de coordonator?  Care a fost durata acestor colaborari?
  8. Cat timp ati alocat sau alocati saptamanal, in calitate de coordonator, pentru revizuirea programelor si/sau a modului de lucru?
  9. Pana la ce nivel de complexitate al programelor ati indrumat echipele dvs. in calitate de coordonator?
  10. Puteti sa ne puneti la dispozitie recomandari din partea familiilor la care ati lucrat sau la care lucrati in calitate de terapeut ABA? Puteti sa ne puneti la dispozitie recomandari din partea familiilor la care ati lucrat sau la care lucrati in calitate de coordonator?
  11. Ce alta ocupatie aveti? Cat de incarcat este programul d-voastra?

Aceste intrebari pot sa clarifice experienta terapeutului si a coordonatorului, si raspunsurile pot sa ofere informatii pretioase parintilor in legatura cu viitorii lor terapeuti.

Mai multe idei:

Programul de toaleta

Scosul pampersului este recomandat sa se faca in jurul varstei de 2 ani, si mai ales sa se faca vara (cand este mai cald afara, copilul are mai putine haine pe el si mai usor de scos, si accidentele (scutecele ude) nu provoaca raceala atat de ds cum ar face-o iarna, sau chiar deloc).

Bunicii in viata copilului cu autism

Dupa ce s-a stabilit un plan de lucru, viata membrilor familiei se reorganizeaza si ea astfel incat sa raspunda cat mai bine noilor nevoi ale copilului. Pe langa orele de terapie, raman multe ore in care parintii sunt la serviciu si cel mic are nevoie de supraveghere si de stimulare adecvata. Persoana care sta cu copilul in orele respective trebuie sa cunoasca modul potrivit de a aborda copilul si obiectivele pe care echipa terapeutica le-a stabilit impreuna cu familia. Dupa cum stim, in cazul copilului cu autism este nevoie ca toata lumea sa actioneze in aceeasi directie si sa mearga intr-un ritm similar pentru ca rezultatele sa fie optime si durabile.

Alegerea terapeutului ABA

Mama este de obicei prima care intelege ca dezvoltarea copilului ei nu este tocmai in regula si ajunge la medic pentru a afla care este problema. Dupa ce primeste primul diagnostic, pentru a-l confirma sau infirma merge si cere o a doua parere, o a treia. Atunci cand devine o certitudine ca copilul nu se dezvolta normal, ca are autism, sau intarziere in dezvoltarea psihica, sau intarziere in dezvoltarea limbajului, sau ADHD, ori tulburare din spectrul PDD sau altceva… si ca are nevoie de ajutor suplimentar, incep cautarile in a afla ce tip de ajutor are nevoie copilul.

Jocul independent

Copiii cu autism au dificultati in a-si gasi singuri o cupatie functionala. De obicei nu isi iau singuri un joc pe care sa-l joace intr-un mod adecvat, si in timpul in care nu sunt ghidati intr-o activitate nu-si pot gasi jocuri cu care sa-si ocupe timpul.
Jocul independent este un program ABA, special creat pentru a-i ajuta pe copii sa-si organizeze timpul si sa-si gaseasca ocupatii functionale.

Știri și noutăți de la AITA

Supervizare in psihopedagogia speciala
2017-02-28
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM (AITA) organizeaza vineri, ...
Curs de ABA pentru specialisti, la AITA
2017-02-22
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul: Teh...
Un nou Centru al Asociatiei AITA si-a deschis portile pentru copiii cu autism
2017-02-22
Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, e...
Curs gratuit despre autism pentru educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George
2016-05-11
Educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George au beneficiat de un curs...
Cursuri gratuite pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-06
Incepand cu luna aprilie Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AI...
Centrul National de Consultanta pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-02
Incepand din luna aprilie 2015, Asociatia AITA vine in sprijinul parintilor cop...

Citește aici toate știrile AITA »

Vezi aici toate evenimentele AITA »

Dacris - articole de birou si papetarie Royal Computers Paradis Media RCI Leasing
Light Smart
IMD Print Promotion - productie publicitara Imprimeria Arta Grafica  Augsburg
Ideeastil - producator de jaluzele verticale Bobson Inovative Fan Courier MMK Print Romatsa Bebeart.ro CONPET
HeadPrint

Copyright © 2012 autism-aita.ro
Tema grafica realizata de grafica, marketing online, audit, SEO, campanii Bucuresti | Site realizat de web design Bucuresti