Contact: 0753 055 852021 335 1536 • contact@autism-aita.ro
Aici ajutam copiii sa fie din ce in ce mai putin autisti, mai fericiti si mai independenti. AITA se adreseaza copiilor intre 2 si 6 ani.
Abonare newsletter

Zece semne de alarma autism

1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.

Conturile Asociatia AITA

Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla

Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01

Applied Behavior Analysis (ABA)

ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.

Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.

Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.

Ajuta-ne online: preia unul din bannerele AITA pe site-ul sau pe blogul tau!

Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism - AITA

Caracteristicile copilului cu autism

Copilul cu autism poate avea urmatoarele caracteristici:

  • nu raspunde la nume sau la solicitarile adultului (decat cand “vrea”) si pare ca nu aude sau nu intelege ceea ce i se cere;
  • nu se uita unde i se arata si nu se uita la adult daca vrea ceva de la el,
  • desi poate tolera alti copii in jurul sau, si chiar poate fi bucuros de prezenta lor, nu interactioneaza efectiv cu copiii;
  • protesteaza in momentul in care i se cere ceva si se insista pentru primirea unui raspuns;
  • jocul ii este marcat de un caracter stereotip (foloseste obiectele sau jucariile mereu in acelasi fel, de exemplu: le inchide/deschide, bate cu obiectele in anumite locuri, le invarte etc ), ori nu este atras de jucarii ci mai degraba de sticle goale, sfori, pungi etc.;
  • nu foloseste obiectele in scopul lor uzual (le linge, le scutura, plimba sticle pe care le umple si le goleste etc);
  • prezinta tulburari senzoriale manifestate uneori prin nevoia de a atinge orice, de a linge, de a pipai, iar alte ori prin refuzul de a intra in contact cu anumite texturi, de a gusta anumite alimente etc;
  • poate avea comportamente stereotipe: insira si aliniaza obiecte, se invarte ori flutura mainile sau obiecte mici etc..
  • poate prezenta probleme de alimentatie, si probleme ale somnului;
  • nu doreste sau nu poate sa foloseasca cuvinte cu sens de comunicare;
  • merge pe varfuri, ori are miscari bizare are mainilor si ale corpului;
  • ecolalizeaza (repeta la nesfarsit sunete, cuvinte, reclame tv etc).

Copilul cu autism introdus intr-un program de terapie intensiv inaintea varstei de 3 ani are sanse foarte mari sa recupereze intarzierile in dezvoltare si sa isi formeze abilitati si comportamente adecvate social. Terapia care si-a dovedit eficacitatea in recuperarea copiilor cu autism este terapia comportamentala aplicata, ABA.

Cercetarile au aratat ca pana la 49% dintre copiii inclusi in programe de interventie timpurii si intensive (intre 15 si 40 de ore saptamanal) ajung sa fie independenti si sa faca progrese astfel incat comportamentele autiste sa devina putin sesizabile. 

Citeste mai mult despre autism si terapiile disponibile:

Ce este autismul?

Autismul este tulburarea centrala din cadrul unui intreg spectru de tulburari de dezvoltare, cunoscut sub numele de spectrul tulburarilor autismului/autiste sau de tulburari pervazive de dezvoltare.

Caracteristici

Copilul cu autism nu raspunde la nume sau la solicitarile adultului, protesteaza in momentul in care i se cere ceva si se insista pentru primirea unui raspuns, jocul ii este marcat de un caracter stereotip...
Terapia autismului

Terapie autism

Programele care folosesc ABA evalueaza evolutia copilului si comportamentul acestuia pentru a putea dobandi o intelegere clara a relatiei dintre strategiile instructionale utilizate si modificarile de la nivelul comportamentului si modului de invatare al copilului.
Applied Behavior Analysis (ABA)

Applied Behavior Analysis (ABA)

ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Picture Exchange Communication System (PECS)

Picture Exchange Communication System (PECS)

Este un sistem de comunicare pe baza de imagini dezvoltat de A. Bondy si L. Frost special pentru copiii care nu au dobandit sistemul verbal de comunicare.
Logopedia (Terapia tulburarilor de limbaj)

Logopedia (Terapia tulburarilor de limbaj)

Daca copilului ii este accesibila comunicarea orala dar intampina dificultati in achizitionarea acesteia, este necesara, alaturi de terapia ABA, si terapia logopedica.

Kinetoterapie

Kinetoterapia sau terapia prin miscare pentru copii cu autism contribuie la imbunatatirea abilitatilor motrice si senzoriale,cat si pentru imbunatatirea controlului comportamental.

Terapia prin miscare pentru copii le ofera capacitatea de intelegere si raspuns a diferitelor activitati ,dar si imbunatatirea interactiunii si stabilirea contactului vizual. Totodata, miscarea pentru copii cu autism ajuta la diminuarea agresivitatii si autoagresivitatii ,a stereotipiilor caracteristice , cat si a comportamentului hiperkinetic.

Artterapie

Artterapia, venind in completarea terapiei oferite de AITA, este o modalitate de interventie placuta, care se adreseaza tuturor ariilor in care copiii prezinta dificultati.

Terapeutii AITA au participat la cursuri de formare in domeniul artterapiei si cauta mereu idei noi si creative pentru activitatile desfasurate cu copiii de la Centrul AITA. Activitatile artterapeutice au si un scop educativ, ele avand o anumita tematica din care copiii au ocazia sa invete.

Socializare

In tulburarea de spectru autist (TSA), principalele arii afectate sunt: comunicarea si limbajul, socializarea si comportamentul. In acest context, este necesar ca o interventie eficienta sa se adreseze fiecareia dintre aceste arii.

La AITA, copiii care sunt inclusi in programe intensive de terapie beneficiaza in fiecare zi de grupuri de socializare. Grupurile sunt constituite din 3 sau 4 copii, cu prezenta a 2 terapeuti. Scopul este pregatirea pentru integrarea in gradinite.

2 aprilie, Ziua Internationala de Constientizare a Autismului

Stiati ca 2 aprilie este Ziua Internationala de Constientizare a Autismului?

Cu aceasta ocazie, AITA demareaza o campanie de informare si constientizare, care ofera informatii despre autism si combate miturile si prejudecatile.

Știri și noutăți de la AITA

Supervizare in psihopedagogia speciala
2017-02-28
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM (AITA) organizeaza vineri, ...
Curs de ABA pentru specialisti, la AITA
2017-02-22
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul: Teh...
Un nou Centru al Asociatiei AITA si-a deschis portile pentru copiii cu autism
2017-02-22
Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, e...
Curs gratuit despre autism pentru educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George
2016-05-11
Educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George au beneficiat de un curs...
Cursuri gratuite pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-06
Incepand cu luna aprilie Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AI...
Centrul National de Consultanta pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-02
Incepand din luna aprilie 2015, Asociatia AITA vine in sprijinul parintilor cop...

Citește aici toate știrile AITA »

Vezi aici toate evenimentele AITA »

Dacris - articole de birou si papetarie Royal Computers Paradis Media RCI Leasing
Light Smart
IMD Print Promotion - productie publicitara Imprimeria Arta Grafica  Augsburg
Ideeastil - producator de jaluzele verticale Bobson Inovative Fan Courier MMK Print Romatsa Bebeart.ro CONPET
HeadPrint

Copyright © 2012 autism-aita.ro
Tema grafica realizata de grafica, marketing online, audit, SEO, campanii Bucuresti | Site realizat de web design Bucuresti