Contact: 0753 055 852021 335 1536 • contact@autism-aita.ro
Aici ajutam copiii sa fie din ce in ce mai putin autisti, mai fericiti si mai independenti. AITA se adreseaza copiilor intre 2 si 6 ani.
Abonare newsletter

Zece semne de alarma autism

1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.

Applied Behavior Analysis (ABA)

ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.

Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.

Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.

Ajuta-ne online: preia unul din bannerele AITA pe site-ul sau pe blogul tau!

Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism - AITA

Andrei

Paul cel voinic, care acum nu mai e mic

Paul cel voinic, care acum nu mai e mic

Sa obtinem un diagnostic ne-a fost foarte greu. In realitate nici pana in prezent nu avem un diagnostic concret, mai degraba niste banuieli si certitudinea ca exista unele elemente atipice in comportamentul copilului. Nimeni nu ne-a spus exact ce are Paul, insa ne-au recomandat sa facem terapie. Au luat in considerare ingrijorarile noastre si faptul ca nu ne puteam intelege cu el.

La 1 an si 5 luni am inceput demersurile pentru a incepe terapia cu Paul. La recomandarea unei prietene psiholog am mers la AITA.
Povestea Tamarei

Povestea Tamarei

Odata cu primii pasi ai Tamarei, au inceput si primele semne de intrebare pentru ca nu raspundea cand era strigata, daca dorea ceva plangea iar noi trebuia sa ghicim ce are, se juca doar cu un cal cu care lovea in masa incontinuu,incepuse sa nu mai doarma noaptea iar in parc se juca singura,iar diferenta vizibila intre ea si ceilalti copii de aceeasi varsta ne-a pus si mai mult pe ganduri.Am inceput sa cautam raspunsuri la diversi medici,unii au spus ca are retard,altii ADHD, unul chiar ca e doar rasfat si ca, daca o ducem la gradinita, se rezolva.
Scrisoare de la un absolvent

Scrisoare de la un absolvent

„Buna Dana, vroiam sa ti spun ca suntem bine, destul de bine, cat mai aproape de normalitate (uneori nici nu mai stiu ce inseamna asta) si ca am facut progrese uriase"
Copilul nostru a avut muzica data la maxim timp de mai multi ani

Copilul nostru a avut muzica data la maxim timp de mai multi ani

V-ati pus vreodata castile pe urechi si ati dat muzica la maxim ? Sunt sigura ca toti am facut-o la un moment dat. Si am facut-o pentru ca am vrut, pentru ca ne placea ce auzeamn. Ati inteles mai greu ce vor ceilalti de la voi? A fost usor sa va dati seama ce vi se cere fara sa inlaturati castile de pe urechi ?

Copilul nostru a avut muzica data la maxim timp de mai multi ani.
Luca

Luca

Luca a inceput terapia la 2 ani si 8 luni, si a parcurs un drum incredibil pana la scoala.
Uitandu-ne in urma, pare ca s-a intamplat acum milioane de ani, dar pentru familia s-a toate detaliile au ramas vii in minte si suflet.
Andrei

Andrei

Andrei este unul dintre copiii care au facut terapie incepand de la varsta de 3 ani cu Dana (Martinescu) Gavankar fondatoarea AITA si coordonatoare a programelor de terapie ABA. Despre Andrei mama lui spune:
“La varsta de 1 an si jumatate am inceput sa observam ca pierdea cunostinte deja acumulate (nu mai zicea mama, tata, papa, pa pa!); avea accese de tipete si se dadea cu capul de obiecte. Dadea din cap si plangea foarte mult.

Tamara

Tamara

Odata cu primii pasi ai Tamarei, au inceput si primele semne de intrebare pentru ca nu raspundea cand era strigata, daca dorea ceva plangea iar noi trebuia sa ghicim ce are, se juca doar cu un cal cu care lovea in masa incontinuu,incepuse sa nu mai doarma noaptea iar in parc se juca singura,iar diferenta vizibila intre ea si ceilalti copii de aceeasi varsta ne-a pus si mai mult pe ganduri.
Episodul II - Dupa 6 luni...

Giulia

Cel mai greu a fost pentru Giulia sa invete sa comunice si apoi sa vorbeasca. A inceput cu sistemul PECS, sistem in care copilul ofera o imagine atunci cand doreste ceva. A inceput sa ofere cardurile, apoi sa le insoteasca de cuvinte, apoi a renuntat la cardurile PECS. Invatase sa imite sunete, silabe, cuvinte si, dupa 6 luni de la inceperea terapiei, Giulia a inceput sa foloseasca cuvintele in mod functional. Ii place la Centrul AITA, si uneori plange la plecare, sau sambata dimineata cand nu pleaca la ?gradinita?.
Mamica lui David povesteste

Povestea lui David

Numele meu este Liliana si sunt mama lui David, un baietel minunat in varsta de 4 ani si 7 luni. Pana la varsta de 1 an si jumatate David s-a dezvoltat normal din toate punctele de vedere si avea achizitii pe limbaj (spunea si arata "Pa, pa!" cand plecam de acasa, "Da!", "Nu!" si "papa" cand ii spuneam ca e gata masa si il asezam pe scaunul de luat masa). In jurul varstei de 1 an si jumatate au inceput sa dispara achizitiile, nu mai spunea cuvintele stiute si nu a mai invatat altele noi, iar sunetele parca i se opreau in gat si nu le putea elibera in mod controlat.
Noi am folosit PECS-ul

Noi am folosit PECS-ul

"Baiatul meu lucreaza cu imaginile PECS, care l-au facut nu numai sa comunice ci si sa vorbeasca (acum rosteste multe cuvinte la cerere dar si cateva chiar spontan dupa o luna si jumatate de terapie)."

Alina Martalogu
Toamna culegem roadele si…

Toamna culegem roadele si…

Anul trecut in luna septembrie am intalnit un baietel. Plina de emotie mamica m-a intampinat si mi-a facut cunostina cu el. Un baietel frumos, care a stat si sa uitat in gol cat eu am stat acolo, care mi-a ignorat total prezenta desi stateam langa el, care tipa si scotea sunete gatuite din cand in cand, si cam atat.

Autor: Cami Matei, terapeut ABA, logoped

Andrei

Andrei merge la scoala!

Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, estimandu-se ca in anul 2014 exista 1 copil cu tulburare de spectru autist la 68 de copii. Autismul apare mai des la baieti decat la fete (proportia fiind de 4 la 1).

Ce este autismul?

Autismul este o tulburare de dezvoltare considerata drept una dintre cele mai severe tulburari neuropsihiatrice ale copilariei. Autismul este tulburarea centrala din cadrul unui intreg spectru de tulburari de dezvoltare, cunoscut sub numele de spectrul tulburarilor autismului/autiste sau de tulburari pervazive de dezvoltare. Aceste tulburari prezinta o larga varietate de manifestari, presupuse a fi rezultatul unor disfunctionalitati de dezvoltare ale sistemului nervos central sau genetice. Cauzele specifice sunt inca necunoscute.

Persoana care prezinta tulburari pervazive de dezvoltare demonstreaza dificultati in mai multe arii de dezvoltare si nu doar in  anumite segmente specifice, iar efectele produse de dificultatile dintr-o anumita arie au efecte negative asupra dezvoltarii altor zone, rezultatul fiind un grup complex de caracteristici si trasaturi.

In fiecare an un numar de 20 – 23 de copii fac terapie la AITA si in fiecare toamna sau primavara ne despartim de copiii care pleaca la gradinita sau la scoala, cu insotitor (shadow) sau fara. Literatura de specialitate semnaleaza ca un procent de 47% dintre copiii care sunt introdusi intr-un sistem de terapie profesionist si eficient, recupereaza dificultatile cu care se confrunta si ajung sa fie independenti. Suntem fericiti sa afirmam ca acest procent este valabil si in AITA, de unde in fiecare an copiii “recuperati” pleaca la gradinita si la scoala, si in viata.

Ceilalti 53% dintre copii inregistreaza progrese semnificative, mai mari sau mai mici, in functie de gravitatea diagnosticului,intensitatea autostimularilor, numarul de ore lucrate la Centru si acasa si varsta la care au intrat in program. Acesti copii pot invata sa isi comunice nevoile, invata deprinderi de autoservire si invata anumite cunostinte.

 

 AITA reuneste specialisti care au urmat o pregatire teoretica si practica in analiza comportamentala aplicata (ABA), verbal behavior (VB), terapia tulburarilor de limbaj (logopedie) si sistemul de comunicare cu ajutorul imaginilor PECS. AITA propune un concept de comunicare intre specialisti pentru a crea cel mai bun program pentru copii. Acestia mentin o comunicare continua, participa la sedinte periodice, isi ofera sprijin reciproc si se formeaza si informeaza continuu cu scopul de a mentine ridicate standardele AITA. Procesul de recrutare a echipei de terapie este unul complex, fiecare terapeut trecand printr-un proces de pregatire teoretica si practica sub supervizarea consultantilor Centrului si printr-o perioada de voluntariat.

Andrei este unul dintre copiii care au facut terapie incepand de la varsta de 3 ani cu Dana (Martinescu) Gavankar fondatoarea AITA si coordonatoare a programelor de terapie ABA. Despre Andrei mama lui spune:

“La varsta de 1 an si jumatate am inceput sa observam ca pierdea cunostinte deja acumulate (nu mai zicea mama, tata, papa, pa pa!); avea accese de tipete si se dadea cu capul de obiecte. Dadea din cap si plangea foarte mult.

In urma discutiei cu pediatra copilului, am fost la un Dr. specialist Dr. Iuliana Dobrescu care a observant copilul in timpul unei intalniri si a pus disgnosticul de TSA, ODD si ADHD. Ulterior am inceput terapia alaturi de coordonatorul, psiholog Daniela Gavankar (Martinescu). 

Terapia s-a desfasurat acasa, cate 3 ore pe zi, timp de 3 ani si toata familia a sprijinit integrarea copilului. Cea mai mare provocare a terapiei a fost controlarea furiei copilului si a problemelor de comportament pentru ca dezvoltarea cognitiva a fost rapida iar progresul s-a vazut din prima luna de terapie. Andrei a inceput sa vorbeasca foarte curand de la inceperea terapiei, si nu a avut dificultati in a invata notiuni abstracte si complicate. Coordonatorul programului sau a fost Daniela (Martinescu) Gavankar, iar terapeutii din echipa lui au fost numerosi pe parcursul celor 3 ani de terapie in fiecare zi (Anca, Oana, Luminita, Simona, Corina). Cea mai longeviva terapeuta si cea mai indragita de Andrei este Anca Mihaela Pasalau, cu care lucreaza si in prezent 2 ore x 3 zile/saptamana.

In prezent Andrei are 7 ani si 5 luni, este in clasa a 2-a la Scoala Gimnaziala 310 “Regele Mihai I”,  unde are profesor itinerant care vine 1 ora pe saptamana. Face fata cu usurinta cerintelor scolare si se descurca excelent la teme, insa se confrunta cu dificultati in ceea ce priveste relatiile cu copiii si cu invatatoarea de la clasa. Inca nu s-a adaptat complet rigorilor scolare, regulile clasei sunt greu de respectat pentru el (stat in banca in timpul orelor, sa nu vorbeasca neintrebat, sa nu cante sau sa vorbeasca in timpul orelor, etc)

Andrei este un copil foarte inteligent, cu un IQ mult peste media varstei lui, cu o extraordinara capacitate de memorare a informatiilor si a detaliilor. Este un copil caruia ii plac lucruri si jocuri de copii adecvate varstei lui dar care acumuleaza foarte repede frustari si nu isi poate reprima iesiri furioase uneori violente, atat verbale cat si fizice. Ii place foarte mult sa citeasca, uneori obsesiv acealeasi texte dar cu multa rabdare poate fi convins sa incerce si lucruri noi.

Nu ar fi fost copilul de azi si nu vreau sa ma gandesc la cum ar fi fost daca Andrei nu ar fi inceput terapia la timp.

Am invatat multe alaturi de Andrei si am invatat multe datorita lui Andrei. Nimeni nu e pregatit pentru asa ceva. Parintii trebuie sa aiba prezenta de spirit si sa inceapa terapia cat mai curand, in acelasi timp sa nu aiba asteptari prea mari pentru ca toti copiii sunt diferiti si evolueaza diferit. Oricum cand se observa semne ale unei dezvoltari atipice - cel mai bun moment de a actiona este ieri.”


Știri și noutăți de la AITA

Supervizare in psihopedagogia speciala
2017-02-28
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM (AITA) organizeaza vineri, ...
Curs de ABA pentru specialisti, la AITA
2017-02-22
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul: Teh...
Un nou Centru al Asociatiei AITA si-a deschis portile pentru copiii cu autism
2017-02-22
Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, e...
Curs gratuit despre autism pentru educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George
2016-05-11
Educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George au beneficiat de un curs...
Cursuri gratuite pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-06
Incepand cu luna aprilie Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AI...
Centrul National de Consultanta pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-02
Incepand din luna aprilie 2015, Asociatia AITA vine in sprijinul parintilor cop...

Citește aici toate știrile AITA »

Vezi aici toate evenimentele AITA »

Cum gestionez comportamentele nedorite – Online Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul ONLINE Cum gestionez comportamentele nedorite ale copiilor cu autism Curs...
Curs gratuit pentru parinti – ONline ONLINE Curs gratuit pentru parintii copiilor cu cerinte educationale speciale! Psih. Daniela Gavankar va invita la un curs online, miercuri dimineata,...
Greseli frecvente in abordarea limbajului – ONLINE Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AITA) va propune un curs ONLINE Greseli frecvente in abordarea limbajului la copilul cu autism Cur...
Dacris - articole de birou si papetarie Royal Computers Paradis Media RCI Leasing
Light Smart
Tara lui Andrei IMD Print Promotion - productie publicitara Imprimeria Arta Grafica  Augsburg
  Bobson Inovative Fan Courier MMK Print Raiffeisen Comunitati Romatsa Bebeart.ro CONPET
HeadPrint

Ideeastil - producator de jaluzele verticale

Politica de confidentialitate si cookies

Copyright © 2012 autism-aita.ro
Tema grafica realizata de grafica, marketing online, audit, SEO, campanii Bucuresti | Site realizat de web design Bucuresti