Contact: 0753 055 852021 335 1536 • contact@autism-aita.ro
Aici ajutam copiii sa fie din ce in ce mai putin autisti, mai fericiti si mai independenti. AITA se adreseaza copiilor intre 2 si 6 ani.
Abonare newsletter

Zece semne de alarma autism

1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.

Conturile Asociatia AITA

Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla

Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01

Applied Behavior Analysis (ABA)

ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.

Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.

Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.

Ajuta-ne online: preia unul din bannerele AITA pe site-ul sau pe blogul tau!

Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism - AITA

Dilema – copilul de 2 ani are sau nu are autism?

In mod normal copilul se dezvolta de la sine frumos intr-un mediu stimulativ, intr-un climat afectiv pozitiv in familia sa. Uneori insa dezvoltarea sa este ingreunata de anumiti factori iar persoanele din jur incep sa oscileze intre doua intrebari: copilul are probleme?  copilul se dezvolta normal? 

Cand insa aceste 2 intrebari revin obsedante, pentru a facilita un raspuns, trebuie sa tineti cont de urmatoarele:

Achizitii si semne inaintea varstei de 2 ani:

1. In ceea ce priveste limbajul si comunicarea, copilul pana la 2 ani trebuie sa stie sa: execute comenzi simple fara a i se da indicatii prin gesturi, sa poata da sau arata 10 – 12 obiecte familiare la cerere, sa indice 3 – 5 imagini dintr-o carte cand i se cere, sa arate cel putin 3 parti ale corpului sau si ale celorlalti, sa raspunda la intrebarea “ce e asta?”, sa isi spuna numele sau porecla si sa ii numeasca si pe ceilalti membri din familie care locuiesc in casa, sa numeasca jucarii, sa raspunda cu DA si NU la intrebari care necesita raspuns de acest fel.

2. Socializare – pana la doi ani copilul trebuie sa stie sa faca “Pa”, sa raspunda la nume privind persoana care l-a strigat sau intinzand mainile spre ea, sa imite miscarile simple ale unui copil in joc, sa imite adultul in actiuni simple, sa caute contactul ochilor 2,3 minute, sa respecte interdictia cand i se spune NU!, sa salute cunostintele cand i se cere, sa tina o carte adultului pentru a i se citi din ea, sa i-a parte la jocuri pentru o perioada scurta (impinge masina, arunca mingea la alt copil), sa faca contact vizul cu persoana careia ii “cere” ceva.

3. Autoservire – pana la doi ani copilul ar trebui sa se descurce sa manance independent cu lingura si sa bea cu ceasca (chiar daca varsa putin), sa foloseasca gesturi sau cuvinte pentru a semnaliza nevoia de a merge la baie, sa isi scoata hainele (sosetele, pantalonii, jachetele, cand sunt desfacute la nasturi).

4. Cognitiv – copilul invata inaintea varstei de 2 ani sa execute gesturi simple la cerere (ridica mainile), sa asocieze obiecte asemanatoare dar si obiecte cu imaginea lor, sa arate spre sine cand este intrebat, sa suprapuna 3 cuburi la cerere, sa mazgaleasca cu creionul, sa dea paginile unei carti.

Daca aveti de bifat cel putin 3 dintre acesti itemi, in fiecare dintre aceste arii de dezvoltare, pe care copilul nu-i poate realiza, mergeti si vorbiti cu un specialist. 

Alte semne care v-ar putea indrepta catre cabinetul unui specialist:

  • copilul nu raspunde la solicitarile adultului (decat cand “vrea”) si pare ca nu aude sau nu intelege ceea ce i se cere,
  • copilul protesteaza in momentul in care i se cere ceva si se insista pentru primirea unui raspuns,
  • jocul ii este marcat de un caracter stereotip (foloseste obiectele sau jucariile mereu in acelasi fel, de exemplu: le inchide/deschide, bate cu obiectele in anumite locuri, le invarte etc ),
  • copilul nu foloseste obiectele in scopul lor uzual (le linge, scutura, plimba sticle pe care le umple si le goleste etc),
  • prezinta probleme de alimentatie, si probleme ale somnului, -
  • nu doreste sa foloseasca cuvinte cu sens de comunicare,
  • mersul pe varfuri,
  • ecolalia (repetarea la nesfarsit a unor sunete, cuvinte, reclame tv etc).

Un copil autist poate sa fie vesel, activ, “lipicios” cu parintii si apropiatii lui.

Mama poate spune “Eu ma inteleg bine cu copilul meu, inteleg ce vrea.” – intrebare este daca si ceilalti il inteleg, daca copilul isi poate face cunoscute dorintele, nevoile, daca impartaseste cu ceilalti bucuria, supararea.

Cand aveti de bifat un item sau doi din toata lista si mai ales daca asta se intampla cu o frecventa si o intensitate mica, motivele de ingrijorare sunt minime, dar daca lista cuprinde multi itemi avem de-a face cu un copil care are nevoie de ajutor suplimentar. Nu ezitati sa-l cereti si sa il oferit copilului. Cu cat mai repede cu atat mai bine!

Citeste mai mult despre autism:

Zece semne de alarma

Zece semne de alarma care ar trebui sa te determine sa duci copilul la o consultatie de specialitate

Copilul de 2 ani are sau nu are autism?

In mod normal copilul se dezvolta de la sine frumos intr-un mediu stimulativ, intr-un climat afectiv pozitiv in familia sa. Uneori insa dezvoltarea sa este ingreunata de anumiti factori iar persoanele din jur incep sa oscileze intre doua intrebari: copilul are probleme? copilul se dezvolta normal?

Copilul de 3 ani are sau nu are autism?

Consultati aici o lista selectiva de abilitati pe care trebuie sa le aiba copil pana la varsta de 3 ani.

Diferente intre copiii cu autism

Copiii cu autism sunt diferiti. Afla care sunt diferentele intre copiii cu autism.
Copilul are sau nu are autism? Cine pune diagnosticul?

Copilul are sau nu are autism? Cine pune diagnosticul?

Diagnosticul de autism este unul foarte serios, cu implicatii majore in viata unei familii unde un copil este suspectat de comportament si dezvoltare atipica.

Din pacate nu exista teste medicale sau analize care sa ateste prezenta sau absenta acestei tulburari, iar diagnosticul se pune strict pe baza observarii si evaluarii comportamentului copilului.

Știri și noutăți de la AITA

Supervizare in psihopedagogia speciala
2017-02-28
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM (AITA) organizeaza vineri, ...
Curs de ABA pentru specialisti, la AITA
2017-02-22
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul: Teh...
Un nou Centru al Asociatiei AITA si-a deschis portile pentru copiii cu autism
2017-02-22
Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, e...
Curs gratuit despre autism pentru educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George
2016-05-11
Educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George au beneficiat de un curs...
Cursuri gratuite pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-06
Incepand cu luna aprilie Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AI...
Centrul National de Consultanta pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-02
Incepand din luna aprilie 2015, Asociatia AITA vine in sprijinul parintilor cop...

Citește aici toate știrile AITA »

Vezi aici toate evenimentele AITA »

Dacris - articole de birou si papetarie Royal Computers Paradis Media RCI Leasing
Light Smart
IMD Print Promotion - productie publicitara Imprimeria Arta Grafica  Augsburg
Ideeastil - producator de jaluzele verticale Bobson Inovative Fan Courier MMK Print Romatsa Bebeart.ro CONPET
HeadPrint

Copyright © 2012 autism-aita.ro
Tema grafica realizata de grafica, marketing online, audit, SEO, campanii Bucuresti | Site realizat de web design Bucuresti