Contact: 0753 055 852021 335 1536 • contact@autism-aita.ro
Aici ajutam copiii sa fie din ce in ce mai putin autisti, mai fericiti si mai independenti. AITA se adreseaza copiilor intre 2 si 6 ani.
Abonare newsletter

Zece semne de alarma autism

1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.

Conturile Asociatia AITA

Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla

Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01

Applied Behavior Analysis (ABA)

ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.

Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.

Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.

Ajuta-ne online: preia unul din bannerele AITA pe site-ul sau pe blogul tau!

Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism - AITA

UCLA Young Autism Project 1987

Tratamentul in autism

Proiectul UCLA din 1987 a generat mari si importante progrese din punct de vedere emotional, intelectual, educational, social si comportamental.

Semnificatia datelor si a rezultatelor la care s-a ajuns:

  1. Nu exista nici o dovada ca schimband doar un comportament, putem produce schimbari semnificative in alte comportamente. Nu avem nici o dovada ca exista un comportament crucial, pe care daca il schimbam – am avea modificari majore in functionarea generala a unei persoane.
  2. Comportamentele invatate cu 1, 2 terapeuti, intr-un anumit mediu nu se transfera automat si la alte medii sau la alte persoane. Dimpotriva, persoanele pot deveni dependente de “situatia de invatare”. Rezulta deci, ca un individ trebuie tratat in toate mediile importante pentru el.
  3. In al treilea rand, exista dovezi indubitabile ca intreruperea tratamentului declanseaza regresul (exceptie copiii foarte mici, care beneficiaza de tratament intensiv).

Criteriile unui tratament eficient

  1. Perspectiva comportamentala: aplicarea unor interventii de specialitate (dincolo de recompensarea comportamentelor pozitive):
  • DTT,
  • modelare,
  • inlantuire,
  • discriminare,
  • invatare incidentala  (Koegel, 1988)
  1. Participarea activa a familiei. Fara o asemenea implicare, progresele realizate in medii specializate, duc rareori la functionarea copilului natural acasa sau in comunitate.
  2. Instruire 1:1. In primele 6 – 12 luni de tratament in instruirea individuala copiii cu autism invata cel mai bine (cu terapeuti, persoane bine pregatite in tratamentul comportamental, studenti dar si membri ai familiei).
  3. Integrare. Inainte de integrare pesoana trebuie sa invete anumite comportamente adecvate social. Atunci cand intra intr-un grup, grupul sa fie cat mai tipic posibil. In prezenta altor persoane autiste, orice abilitate sociala sau lingvistica dobandita poate disparea pentru ca, probabil, nu obtine un comportament reciproc. Au nevoie insa ca grupul sa fie condus de o persoana specializata.
  4. Exhaustivitate. La inceput persoanele cu autism sunt invatate totul, fiecare comportant fiind predat, pentru ca nici un comportament nu duce automat la invatarea unui altul nou: achizitionarea limbajului nu va duce la folosirea corecta a pronumelui, sau la dezvoltarea abilitatilor sociale. 
  5. Caracterul intensiv. O interventie eficienta necesita un numar mare de ore (pana la 40 ore / saptamana). 10 ore nu sunt suficiente, aduc imbunatatiri, dar nu dezvolta la maxim copilul.
  6. Diferente individuale. Copiii raspund la tratament in mod total diferit. Cei care au un stil de invatare ‘auditiv’ se dezvolta si ajung mai functionali decat cei cu un stil de invatare ‘vizual’. Dar numai 47% copiii ajung la o functionare ‘tipica’ in urma tratamentului.
  7. Durata. Tratamentul se va desfaura pe tot parcursul vietii persoanei cu autism, altfel ei pot pierde achizitiile. (exceptie sunt cei care pana la 7 ani au atins un nivel normal de dezvoltare).
  8. Controlul calitatii. Nu oricine este calificat in modificarea comportamentului, iar participarea la un curs de o zi sau de o saptamana nu insemna ca da nici o calificare in acest sens.


Cap. 3 Educarea persoanelor cu intarzieri de dezvoltare, O. Ivar Lovaas, ed. Frontiera, 2012, Bucuresti


Știri și noutăți de la AITA

Supervizare in psihopedagogia speciala
2017-02-28
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM (AITA) organizeaza vineri, ...
Curs de ABA pentru specialisti, la AITA
2017-02-22
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul: Teh...
Un nou Centru al Asociatiei AITA si-a deschis portile pentru copiii cu autism
2017-02-22
Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, e...
Curs gratuit despre autism pentru educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George
2016-05-11
Educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George au beneficiat de un curs...
Cursuri gratuite pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-06
Incepand cu luna aprilie Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AI...
Centrul National de Consultanta pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-02
Incepand din luna aprilie 2015, Asociatia AITA vine in sprijinul parintilor cop...

Citește aici toate știrile AITA »

Vezi aici toate evenimentele AITA »

Dacris - articole de birou si papetarie Royal Computers Paradis Media RCI Leasing
Light Smart
IMD Print Promotion - productie publicitara Imprimeria Arta Grafica  Augsburg
Ideeastil - producator de jaluzele verticale Bobson Inovative Fan Courier MMK Print Romatsa Bebeart.ro CONPET
HeadPrint

Copyright © 2012 autism-aita.ro
Tema grafica realizata de grafica, marketing online, audit, SEO, campanii Bucuresti | Site realizat de web design Bucuresti