Contact: 0753 055 852021 335 1536 • contact@autism-aita.ro
Aici ajutam copiii sa fie din ce in ce mai putin autisti, mai fericiti si mai independenti. AITA se adreseaza copiilor intre 2 si 6 ani.
Abonare newsletter

Zece semne de alarma autism

1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.

Conturile Asociatia AITA

Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla

Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01

Applied Behavior Analysis (ABA)

ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.

Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.

Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.

Ajuta-ne online: preia unul din bannerele AITA pe site-ul sau pe blogul tau!

Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism - AITA

Primii pasi in autism, dupa aflarea diagnosticului

Atunci cand banuiti ca este ceva in neregula in dezvoltarea copilului dvs., este recomandat sa mergeti imediat sa vorbiti cu un specialist despre acest lucru. S-ar putea sa nu fie sau o tulburare ori o afectiune, dar in cazul in care este, cu cat mai repede o descoperiti, cu atat mai bine. Interventia precoce are cele mai bune rezultate, iar timpul este dusmanul cel mai aprig al copiilor cu autism.

Primul pas este vizita la medicul de familie, apoi la medicul psihiatru care va face recomadarile ulterioare.

Imediat dupa aflarea diagnosticului, pentru a reusi sa ajutati cat mai eficient copilul este recomandat sa cititi despre aceasta tulburare. Este foarte important sa intelegeti tulburarile ce se petrec in sfera socializarii, a comunicarii si limbajului, autoservirii, somnului si alimentatiei, jocului, in sfera cognitiva, motrica etc.

Este foarte important pentru copil ca dvs. sa intelegeti cu ce se confrunta el si faptul ca are nevoie de ajutor pentru a depasi aceste dificultati, sa intelegeti faptul ca problemele nu vor disparea de la sine si ca acum este momentul cel mai potrivit sa incepeti un program de terapie.

Este deosebit de util sa aveti filmulete cu copilul din momentele in care desfasurati activitati comune cum ar fi: spalatul, masa, jocul, comunicarea si limbajul. Inregistrati-va copilul cand are comportamente pozitive dar si cand are comportamente de protest ori alt tip de comportament nedorit –  acestea va vor ajuta apoi la evaluarea progresului copilului.

Discutiile si intalnirile cu alte familii aflate in aceeasi situatie sunt extrem de importante. Foarte usor o famile se poate izola si se poate epuiza cautand solutii pentru situatia in care se afla. Internetul este o sursa foarte importanta de informatii despre familii care au trecut de faza de inceput si va pot ajuta sa intelegeti mai bine aceasta situatie, sa gasiti materiale, terapeuti, suportul de care aveti nevoie pentru a va descurca cu noua situatie in care va aflati.

Gasirea terapeutilor si a coordonatorului pentru terapia copilului dvs (atunci cand copilul lucreaza la domiciliu) este urmatorul pas, care nu va fi deloc usor. Un coordonator din strainatate poate fi contactat pe site-urile institutelor Lovaas din Europa si din SUA. Cautati institutele Lovaas sau BCAB din tara care va intereseaza. Site-urile www.lovaas.com sau www.bacb.com  pot fi puncte din care sa porniti cautarea.

Materialele de care are nevoie un copil care incepe ABA sunt oarecum diferite de jucariile „clasice” intalnite in camera copilului inainte de terapie. Copilul si terapeutul au nevoie de o masuta adecvata varstei copilului, si de 2 scaune aprox. la fel ca design si potrivite varstei copilului astfel incat el sa stea cu picioarele drepte sub masa, si sa atinga podeaua cu talpile. Copilul are nevoie de incastre din lemn, puzzle cu numar mic de piese (2, 4, 6, 9 etc ) dar la dimensiune mare. Va avea nevoie de imagini ale obiectelor uzuale, persoanelor din jur, actiunilor si emotiilor, pentru a intelege diferite notiuni si rationamente: cauzalitate, asocieri, potrivire, antonime, etc . Are nevoie de animale din material plastic, bile pentru insirat, inele de pus pe stativ, marionete, confetti si fluiere pentru suflat, instrumente muzicale, plastilina pentru modelat, sortere pentru a potrivi cuburi in orificiile potrivite etc. Pentru imitare cu obiecte, jocuri si potrivire, la inceput este nevoie sa aveti cate doua obiecte identice: cani, masinute, papusi, perii, telefoane, avioane, dinozauri etc.

Daca alegeti ca terapia sa se desfasoare intr-un Centru  specializat, procurarea materialelor si gasirea terapeutilor vor intra in responsabilitatea Centrului.

Orice plan terapeutic se face in urma unei evaluri pe care o va conduce coordonatorul programului copilului, care va stabili obiectivele care vor trebui atinse de catre copil si familia sa in ajutorul copilului.

Familia si copilul vor trece printr-o schimbari care vor ajuta copilul sa se dezvolte, si fiecare dintre cei doi va avea nevoie de consiliere si recomandari. Participarea parintilor la sedintele de consiliere, si la grupurile de suport pot oferi perspective noi, putere de intelegere si echilibru in familia in care se pune diagnosticul de autism.

Toate aceste recomadari se fac pentru a ajuta copilul si familia sa faca fata cat mai bine situatie in care se afla, pentru ca intarzierile provocate de tulburarea de dezvoltare sa fie reduse, si pentru a reda echilibrul familiei.

Cand terapia incepe devreme, inaintea varstei de 3 ani, iar copilul are sustinerea familiei si a terapeutilor – recuperarea se poate realiza intr-un procent foarte mare, chair daca diagnosticul este acela de autism.

Citeste mai mult:

Primii pasi in autism, dupa aflarea diagnosticului

Primii pasi in autism

Atunci cand banuiti ca este ceva in neregula in dezvoltarea copilului dvs., este recomandat sa mergeti imediat sa vorbiti cu un specialist despre acest lucru. S-ar putea sa nu fie sau o tulburare ori o afectiune, dar in cazul in care este, cu cat mai repede o descoperiti, cu atat mai bine. Interventia precoce are cele mai bune rezultate.
Evaluarea initiala pentru copiii diagnosticati sau suspectati de tulburare pervaziva de dezvoltare

Evaluarea

Evaluarea initiala, pentru copiii diagnosticati sau suspectati de tulburare pervaziva de dezvoltare, este importanta si esentiala pentru alcatuirea programului individualizat de interventie, care sa raspunda nevoilor copilului. Evaluarea initiala reprezinta punctul de plecare in orice plan de interventie individualizat.
Plan Interventie

Plan Interventie

Planul de interventie consta in stabilirea activitatilor personalizate pentru terapie in functie de caracteristicile psihoindividuale ale copilului. Alcatuirea planului de interventie individualizat este deosebit de important pentru succesul terapiei, de aceea la AITA ii acordam importanta cuvenita.
Notarea evolutiei copilului in urma terapiei

Notarea

Terapia comportamentala aplicata (ABA) presupune o masurare riguroasa a evolutiei comportamentelor copilului. La AITA, fiecare copil are un biblioraft ce contine dosarele cu programele in lucru. In cadrul fiecarei sedinte, terapeutul noteaza fiecare raspuns al copilului.
Sedintele la AITA (terapie si sedintele cu parintii)

Coordonare

Sedintele care au loc la AITA, fie sedintele echipei terapeutice, fie sedintele cu si pentru parinti, sunt momentele in care vorbim despre evolutia copilului, despre dificultatile aparute si despre strategii de interventie.
Shadow la gradinita

Shadow la gradinita

Despre ce trebuie sa faca cel care insoteste copilul cu autism la gradinita si ce trebuie sa faca educatoarea cand are la clasa un copil autist.
Implicarea familiei – comunicarea

Implicarea familiei – comunicarea

Care este rolul parintelui atunci cand copilul este implicat intr-un program de terapie ABA?

Nici un program de terapie nu poate fi eficient daca copilul nu-si exerseaza abilitatile dobandite in cadrul terapiei in familie, pe strada, la cumparaturi, in parc, la locul de joaca. Sunt unele programe insa care intra in in mod special in atributiile parintilor, parinti care vor trebui sa fie invatati sa stie cum sa le implementeze.

Știri și noutăți de la AITA

Supervizare in psihopedagogia speciala
2017-02-28
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM (AITA) organizeaza vineri, ...
Curs de ABA pentru specialisti, la AITA
2017-02-22
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul: Teh...
Un nou Centru al Asociatiei AITA si-a deschis portile pentru copiii cu autism
2017-02-22
Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, e...
Curs gratuit despre autism pentru educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George
2016-05-11
Educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George au beneficiat de un curs...
Cursuri gratuite pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-06
Incepand cu luna aprilie Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AI...
Centrul National de Consultanta pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-02
Incepand din luna aprilie 2015, Asociatia AITA vine in sprijinul parintilor cop...

Citește aici toate știrile AITA »

Vezi aici toate evenimentele AITA »

Dacris - articole de birou si papetarie Royal Computers Paradis Media RCI Leasing
Light Smart
IMD Print Promotion - productie publicitara Imprimeria Arta Grafica  Augsburg
Ideeastil - producator de jaluzele verticale Bobson Inovative Fan Courier MMK Print Romatsa Bebeart.ro CONPET
HeadPrint

Copyright © 2012 autism-aita.ro
Tema grafica realizata de grafica, marketing online, audit, SEO, campanii Bucuresti | Site realizat de web design Bucuresti