Contact: 0753 055 852021 335 1536 • contact@autism-aita.ro
Aici ajutam copiii sa fie din ce in ce mai putin autisti, mai fericiti si mai independenti. AITA se adreseaza copiilor intre 2 si 6 ani.
Abonare newsletter

Zece semne de alarma autism

1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.

Conturile Asociatia AITA

Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla

Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01

Applied Behavior Analysis (ABA)

ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.

Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.

Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.

Ajuta-ne online: preia unul din bannerele AITA pe site-ul sau pe blogul tau!

Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism - AITA

Shadow la gradinita

Sau…  ce trebuie sa faca cel care insoteste copilul cu autism la gradinita si ce trebuie sa faca educatoarea cand are la clasa un copil autist!

Mai devreme sau mai tarziu fiecare copil trebuie sa fie integrat in colectivitate, si cel mi probalil la inceput va trebui sa mearga la gradinita cu insotitor. Mersul la gradinita depinde foarte mult de varsta copilului, insa daca are peste 5 ani – este deja mare si trebuie integrat in colectivitate! Oricum in ambele cazuri se recomanda ca cel putin inceputul mersului la gradinita sa fie cu insotitor!

Ce trebuie sa faca umbra (shadow) / insotitorul?

Sa ajute copilul sa indeplineasca sarcinile primite de la educatoare si sa interactioneze cu copiii. De regula insotitorul sta in spatele copilului si il ajuta fizic sau verbal atunci cand este nevoie. In functie de dificultatile copilului intr-un domeniu sau altul la gradinita, umbra are rolul sa imbunatateasca abilitatile slabe si sa-l ajute pe copil sa devina independent, urmarind deci anumite obiective inainte stabilite. Toate lucrurile care se intampla la gradi sunt contorizate intr-un tabel care se completeaza in fiecare zi si in care sunt notate raspunsurile copilului. Dintre raspunsurile copilului, poate fi de urmarit:

  • cum a salutat si cum a raspuns la salut;
  • cum s-a jucat si cum a comunicat;
  • care au fost dificultatile intampinate si la ce activitati (pentru a fi lucrate suplimentar acasa);
  • comportamentele de protest / neadecvate / agresive (cauza comportamentului – daca este posibil, consecinta, momentul la care s-a intamplat);
  • comportamentul la masa, si la toaleta;

Educatoarea conduce clasa si lectiile, iar umbra ajuta copilul sa raspunda la solicitarile acesteia. Insotitorul nu face lectii si nu intervine in activitatile propuse de educatoare. Chiar daca un copil are insotitor sau nu, copilul inscris la gradinita este, in timpul pe care il petrece in gradinita, in responsabilitatea educatoarei. Umbra intervine doar in activitatile propuse de educatoare pe care copilul nu le poate rezolva singur sau atunci cand copilul manifesta comportamente neadecvate pentru a-l ajuta sa inteleaga regulile si cadrul impuse de gradinita.

Educatoarea ii impune copilului cu autism aceleasi reguli ca tuturor celorlalti copii din grupa. Educatoarea ii ofera copilului o consecinta la comportamentele nepermise adica feedback copilul cand greseste (cand are comportamente neadecvate), dar  si incurajari si recompense pentru toate comportamentele pozitive si sa-si construiasca o relatie cu copilul. Umbra poate oferi copilului recompense pentru comportamentele pozitive, sau pentru raspunsul bun la activitatile mai grele sau mai lungi, discret, si sa motiveze suplimentar copilul cu ceva material, la care trebuie sa se adauge si recompensa verbala, sociala a amandorura.

Cititi si despre...

Primii pasi in autism, dupa aflarea diagnosticului

Primii pasi in autism

Atunci cand banuiti ca este ceva in neregula in dezvoltarea copilului dvs., este recomandat sa mergeti imediat sa vorbiti cu un specialist despre acest lucru. S-ar putea sa nu fie sau o tulburare ori o afectiune, dar in cazul in care este, cu cat mai repede o descoperiti, cu atat mai bine. Interventia precoce are cele mai bune rezultate.
Evaluarea initiala pentru copiii diagnosticati sau suspectati de tulburare pervaziva de dezvoltare

Evaluarea

Evaluarea initiala, pentru copiii diagnosticati sau suspectati de tulburare pervaziva de dezvoltare, este importanta si esentiala pentru alcatuirea programului individualizat de interventie, care sa raspunda nevoilor copilului. Evaluarea initiala reprezinta punctul de plecare in orice plan de interventie individualizat.
Plan Interventie

Plan Interventie

Planul de interventie consta in stabilirea activitatilor personalizate pentru terapie in functie de caracteristicile psihoindividuale ale copilului. Alcatuirea planului de interventie individualizat este deosebit de important pentru succesul terapiei, de aceea la AITA ii acordam importanta cuvenita.
Notarea evolutiei copilului in urma terapiei

Notarea

Terapia comportamentala aplicata (ABA) presupune o masurare riguroasa a evolutiei comportamentelor copilului. La AITA, fiecare copil are un biblioraft ce contine dosarele cu programele in lucru. In cadrul fiecarei sedinte, terapeutul noteaza fiecare raspuns al copilului.
Sedintele la AITA (terapie si sedintele cu parintii)

Coordonare

Sedintele care au loc la AITA, fie sedintele echipei terapeutice, fie sedintele cu si pentru parinti, sunt momentele in care vorbim despre evolutia copilului, despre dificultatile aparute si despre strategii de interventie.
Shadow la gradinita

Shadow la gradinita

Despre ce trebuie sa faca cel care insoteste copilul cu autism la gradinita si ce trebuie sa faca educatoarea cand are la clasa un copil autist.
Implicarea familiei – comunicarea

Implicarea familiei – comunicarea

Care este rolul parintelui atunci cand copilul este implicat intr-un program de terapie ABA?

Nici un program de terapie nu poate fi eficient daca copilul nu-si exerseaza abilitatile dobandite in cadrul terapiei in familie, pe strada, la cumparaturi, in parc, la locul de joaca. Sunt unele programe insa care intra in in mod special in atributiile parintilor, parinti care vor trebui sa fie invatati sa stie cum sa le implementeze.

Știri și noutăți de la AITA

Supervizare in psihopedagogia speciala
2017-02-28
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM (AITA) organizeaza vineri, ...
Curs de ABA pentru specialisti, la AITA
2017-02-22
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul: Teh...
Un nou Centru al Asociatiei AITA si-a deschis portile pentru copiii cu autism
2017-02-22
Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, e...
Curs gratuit despre autism pentru educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George
2016-05-11
Educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George au beneficiat de un curs...
Cursuri gratuite pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-06
Incepand cu luna aprilie Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AI...
Centrul National de Consultanta pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-02
Incepand din luna aprilie 2015, Asociatia AITA vine in sprijinul parintilor cop...

Citește aici toate știrile AITA »

Vezi aici toate evenimentele AITA »

Dacris - articole de birou si papetarie Royal Computers Paradis Media RCI Leasing
Light Smart
IMD Print Promotion - productie publicitara Imprimeria Arta Grafica  Augsburg
Ideeastil - producator de jaluzele verticale Bobson Inovative Fan Courier MMK Print Romatsa Bebeart.ro CONPET
HeadPrint

Copyright © 2012 autism-aita.ro
Tema grafica realizata de grafica, marketing online, audit, SEO, campanii Bucuresti | Site realizat de web design Bucuresti