Contact: 0753 055 852021 335 1536 • contact@autism-aita.ro
Aici ajutam copiii sa fie din ce in ce mai putin autisti, mai fericiti si mai independenti. AITA se adreseaza copiilor intre 2 si 6 ani.
Abonare newsletter

Zece semne de alarma autism

1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.

Conturile Asociatia AITA

Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla

Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01

Applied Behavior Analysis (ABA)

ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.

Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.

Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.

Ajuta-ne online: preia unul din bannerele AITA pe site-ul sau pe blogul tau!

Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism - AITA

Copilul nostru a avut muzica data la maxim timp de mai multi ani

"V-ati pus vreodata castile pe urechi si ati dat muzica la maxim ? Sunt sigura ca toti am facut-o la un moment dat. Si am facut-o pentru ca am vrut, pentru ca ne placea ce auzeamn. Ati inteles mai greu ce vor ceilalti de la voi ? A fost usor sa va dati seama ce vi se cere fara sa inlaturati castile de pe urechi ?

Copilul nostru a avut muzica data la maxim timp de mai multi ani. Am fost norocosi sa intalnim oameni care ne-au invatat pe noi, cum sa il ajutam sa reduca sonorul si sa perceapa lumea in care traim, cu totii, impreuna. Am fost norocosi ca am gasit oamenii pe care ii cautam. Profesionisti, care sa stie exact ceea ce au de facut, cum si cand.

Putin inainte de trei ani, am inceput sa ne ingrijoram – copilul nostru uita in fiecare zi cate ceva. Posibilitatile lui de comunicare erau din ce in ce mai restranse, pana cand a ajuns doar sa arate cu degetul, sa nu ne mai raspunda cand il strigam, sa repete expresii fara sens –  uneori si o zi intreaga, sa-l obsedeze aceleasi lucruri, ca de exemplu marci de masini sau cum face Donald. Nu interactiona practic cu nimeni, decat daca avea nevoie de ceva : un pateu cu branza de la un necunoscut, pufuleti de la cineva din parc, inghetata la supermarket. Nu se juca cu niciun copil, vorbea limitat, fara sa formeze propozitii si vorbea despre el la persoana a III-a.

Diagnosticul. Hmmm… Nu am simtit niciodata cu adevarat nevoia de un diagnostic ci nevoia de un “tratament“. Am consultat un prim specialist, care, ca multi alti specialisti, considera ca si tu, parintele esti un specialist si nu mai e nevoie sa iti explice mai nimic. Ne-a confirmat ca e ceva din spectrul autist si ne-a recomandat “terapie“. A fost ca un claxon, ne-am trezit si am luat startul. Ne-am pornit sa gasim cea mai buna cale pentru copilul nostru. Nu voi spune niciodata ca intamplarea ne-a adus la Centrul AITA, pentru nu cred in intamplare si stiu bine ca nu a fost asa. Am citit pe internet, pe site-ul (blogul) lor, un raspuns dat unui parinte, de catre Dana (Martinescu) Gavankar –  pertinent, profesional, adecvat. Am stiut ca la capatul celalat e un alt om de actiune si mi-am incercat “norocul”. Am obtinut intalnire a doua zi pentru evaluare. Ne-am intalnit de doua ori – am primit un raport si o propunere de plan de interventie. Am zis da si am inceput – baiatul nostru avea déjà 3 ani si 2 luni. Dupa prima saptamana de terapie ABA, informatiile din capsorul copilului nostru se reasezau in ordine. Apoi am plecat la gradinita cu shadow, de care usor, ulterior ne-am despartit. Lucram si noi generalizare, cum se zice in bransa, cat puteam de mult. La cumparaturi, in autobuz, in masina, acasa, in parc, practic nu lasam o clipa neacoperita. Gradinita a continuat, am continuat sa vizitam Centrul, sa lucram pe imbogatirea limbajului si pe logopedie. Adevarul e, ca nici nu ne induram sa ne despartim …

Cea mai mare provocare a fost sa facem rost de banii necesari pentru a urma programul intensiv la AITA. Am apelat la toti prietenii si am reusit. Si credeti-ma ca a meritat din plin.

Cel mai mare succes a fost sa reusim sa il impiedicam pe Petru sa ajunga intr-o lume doar a lui, sa stopam avansarea in intuneric si sa-l tinem atent la ce-l inconjoara. Cand a mers prima oara la gradinita, ne-am temut ca ceilalti copii il vor vedea diferit si vor fi probleme. Ne-am temut de tot ceea ce nu era controlabil. In terapie se stiau punctele forte si cele sensibile, problemele erau intelese, tolerate si se lucra pentru a fi ameliorate, ori la gradinita, conditiile erau aceleasi pentru toti copii. La 6 ani a mers la scoala obisnuita, in clasa pregatitoare. Dificultati de adaptare la inceput, hiperactivitate mai mereu, relatii greoaie cu baietii, dar apreciat de fetite pentru ca era mereu dragut si nu se lua cu nimeni la harta, niciodata. Doamna lui invatatoare a inteles ca trebuie sa marseze pe punctele forte, sa-i dea de lucru suplimentar daca termina inaintea celorlalti si sa-i mentina atentia cu lucruri atragatoare.

Petru are acum aproape opt ani. Intre timp, ne-am mutat in Canada. Au fost foarte dificile primele doua luni de scoala pentru ca totul era foarte diferit – in primul rand programul, mai lung decat in Romania –  incepe la 8 dimineata si se termina la 15, fara sa punem la socoteala drumul, apoi disciplina, destul de stricta aici, limba franceza – desi era putin familiarizat inca din tara. Ne-am intalnit cu cei de la scoala de mai multe ori, sa gasim cele mai bune variante de integrare. A fost evaluat, s-au luat decizii, s-a intervenit, iar in plus intre timp el s-a obisnuit la scoala si mare parte din comportamentele neadecvate au disparut. La ultima intalnire, am fost felicitati pentru rezultatele scolare deosebite, pentru buna purtare si pentru gentiletea lui.

Nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca nu am fi inceput terapia, dar pot sa intuiesc ca l-am fi lasat captiv, cu castile pe urechi, ascultand sunetele fara sa le poata interpreta, vazand gesturi fara sa stie ce inseamna, fara sa poata comunica sau intelege aceasta lume, care ii poate oferi o multime de trairi minunate.

Dragi parinti, va puteti revolta, puteti sa va certati cu Cerurile, sa plangeti si sa regretati. O zi. A doua zi, treziti-va, luati taurul de coarne si cautati un drum pentru copilul vostru. Dupa ce ati trecut la actiune, va recomand sa credeti. Sa credeti in specialisti, sa credeti in voi, sa credeti in copilul vostru. Din cand in cand, acordati-va pauze. Mai ales voi, mamelor.

 
In tot acest timp am inteles ca, un privit in ochi si un simplu da, sunt lucruri foarte pretioase. Un zambet si un salut privit in ochi inseamna mai multa munca, iar fiecare lucru adaugat poate insemna un efort. Pretuim seninatatea, iubim oamenii pozitivi si incercam sa oferim sprijin celor care trec acum prin ce am trecut noi acum cativa ani.

Nu uitati ca prima limba este zambetul – a spus-o Maica Tereza care a inseninat milioane de inimi fara sa spuna prea multe vorbe.

Cu zambet inainte! 

Parintii lui Petru"



Alte povesti ale copiilor AITA:

Paul cel voinic, care acum nu mai e mic

Paul cel voinic, care acum nu mai e mic

Sa obtinem un diagnostic ne-a fost foarte greu. In realitate nici pana in prezent nu avem un diagnostic concret, mai degraba niste banuieli si certitudinea ca exista unele elemente atipice in comportamentul copilului. Nimeni nu ne-a spus exact ce are Paul, insa ne-au recomandat sa facem terapie. Au luat in considerare ingrijorarile noastre si faptul ca nu ne puteam intelege cu el.

La 1 an si 5 luni am inceput demersurile pentru a incepe terapia cu Paul. La recomandarea unei prietene psiholog am mers la AITA.
Povestea Tamarei

Povestea Tamarei

Odata cu primii pasi ai Tamarei, au inceput si primele semne de intrebare pentru ca nu raspundea cand era strigata, daca dorea ceva plangea iar noi trebuia sa ghicim ce are, se juca doar cu un cal cu care lovea in masa incontinuu,incepuse sa nu mai doarma noaptea iar in parc se juca singura,iar diferenta vizibila intre ea si ceilalti copii de aceeasi varsta ne-a pus si mai mult pe ganduri.Am inceput sa cautam raspunsuri la diversi medici,unii au spus ca are retard,altii ADHD, unul chiar ca e doar rasfat si ca, daca o ducem la gradinita, se rezolva.
Scrisoare de la un absolvent

Scrisoare de la un absolvent

„Buna Dana, vroiam sa ti spun ca suntem bine, destul de bine, cat mai aproape de normalitate (uneori nici nu mai stiu ce inseamna asta) si ca am facut progrese uriase"
Copilul nostru a avut muzica data la maxim timp de mai multi ani

Copilul nostru a avut muzica data la maxim timp de mai multi ani

V-ati pus vreodata castile pe urechi si ati dat muzica la maxim ? Sunt sigura ca toti am facut-o la un moment dat. Si am facut-o pentru ca am vrut, pentru ca ne placea ce auzeamn. Ati inteles mai greu ce vor ceilalti de la voi? A fost usor sa va dati seama ce vi se cere fara sa inlaturati castile de pe urechi ?

Copilul nostru a avut muzica data la maxim timp de mai multi ani.
Luca

Luca

Luca a inceput terapia la 2 ani si 8 luni, si a parcurs un drum incredibil pana la scoala.
Uitandu-ne in urma, pare ca s-a intamplat acum milioane de ani, dar pentru familia s-a toate detaliile au ramas vii in minte si suflet.
Andrei

Andrei

Andrei este unul dintre copiii care au facut terapie incepand de la varsta de 3 ani cu Dana (Martinescu) Gavankar fondatoarea AITA si coordonatoare a programelor de terapie ABA. Despre Andrei mama lui spune:
“La varsta de 1 an si jumatate am inceput sa observam ca pierdea cunostinte deja acumulate (nu mai zicea mama, tata, papa, pa pa!); avea accese de tipete si se dadea cu capul de obiecte. Dadea din cap si plangea foarte mult.

Tamara

Tamara

Odata cu primii pasi ai Tamarei, au inceput si primele semne de intrebare pentru ca nu raspundea cand era strigata, daca dorea ceva plangea iar noi trebuia sa ghicim ce are, se juca doar cu un cal cu care lovea in masa incontinuu,incepuse sa nu mai doarma noaptea iar in parc se juca singura,iar diferenta vizibila intre ea si ceilalti copii de aceeasi varsta ne-a pus si mai mult pe ganduri.
Episodul II - Dupa 6 luni...

Giulia

Cel mai greu a fost pentru Giulia sa invete sa comunice si apoi sa vorbeasca. A inceput cu sistemul PECS, sistem in care copilul ofera o imagine atunci cand doreste ceva. A inceput sa ofere cardurile, apoi sa le insoteasca de cuvinte, apoi a renuntat la cardurile PECS. Invatase sa imite sunete, silabe, cuvinte si, dupa 6 luni de la inceperea terapiei, Giulia a inceput sa foloseasca cuvintele in mod functional. Ii place la Centrul AITA, si uneori plange la plecare, sau sambata dimineata cand nu pleaca la ?gradinita?.
Mamica lui David povesteste

Povestea lui David

Numele meu este Liliana si sunt mama lui David, un baietel minunat in varsta de 4 ani si 7 luni. Pana la varsta de 1 an si jumatate David s-a dezvoltat normal din toate punctele de vedere si avea achizitii pe limbaj (spunea si arata "Pa, pa!" cand plecam de acasa, "Da!", "Nu!" si "papa" cand ii spuneam ca e gata masa si il asezam pe scaunul de luat masa). In jurul varstei de 1 an si jumatate au inceput sa dispara achizitiile, nu mai spunea cuvintele stiute si nu a mai invatat altele noi, iar sunetele parca i se opreau in gat si nu le putea elibera in mod controlat.
Noi am folosit PECS-ul

Noi am folosit PECS-ul

"Baiatul meu lucreaza cu imaginile PECS, care l-au facut nu numai sa comunice ci si sa vorbeasca (acum rosteste multe cuvinte la cerere dar si cateva chiar spontan dupa o luna si jumatate de terapie)."

Alina Martalogu
Toamna culegem roadele si…

Toamna culegem roadele si…

Anul trecut in luna septembrie am intalnit un baietel. Plina de emotie mamica m-a intampinat si mi-a facut cunostina cu el. Un baietel frumos, care a stat si sa uitat in gol cat eu am stat acolo, care mi-a ignorat total prezenta desi stateam langa el, care tipa si scotea sunete gatuite din cand in cand, si cam atat.

Autor: Cami Matei, terapeut ABA, logoped

Știri și noutăți de la AITA

Supervizare in psihopedagogia speciala
2017-02-28
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM (AITA) organizeaza vineri, ...
Curs de ABA pentru specialisti, la AITA
2017-02-22
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul: Teh...
Un nou Centru al Asociatiei AITA si-a deschis portile pentru copiii cu autism
2017-02-22
Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, e...
Curs gratuit despre autism pentru educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George
2016-05-11
Educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George au beneficiat de un curs...
Cursuri gratuite pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-06
Incepand cu luna aprilie Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AI...
Centrul National de Consultanta pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-02
Incepand din luna aprilie 2015, Asociatia AITA vine in sprijinul parintilor cop...

Citește aici toate știrile AITA »

Vezi aici toate evenimentele AITA »

Curs ABA, Piatra Neamt Curs de formare continua Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) in parteneriat cu Asociatia ABA Therapy si Clinica Pediatrica Anasta...
Curs Botosani Curs de formare continua Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) in parteneriat cu Asociatia Parintilor Copiilor cu Autism Botosani, ...
Curs pentru parinti, Suceava Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism organizeaza la Suceava un curs pentru parintii copiilor cu autism sau cu alte tulburari de dezvolta...
Dacris - articole de birou si papetarie Royal Computers Paradis Media RCI Leasing
Light Smart
Tara lui Andrei IMD Print Promotion - productie publicitara Imprimeria Arta Grafica  Augsburg
  Bobson Inovative Fan Courier MMK Print Raiffeisen Comunitati Romatsa Bebeart.ro CONPET
HeadPrint

Ideeastil - producator de jaluzele verticale

Politica de confidentialitate si cookies

Copyright © 2012 autism-aita.ro
Tema grafica realizata de grafica, marketing online, audit, SEO, campanii Bucuresti | Site realizat de web design Bucuresti