1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.
Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla
Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01
ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.
Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) in parteneriat cu Fundatia Umanitara Eden Suceava, organizeaza cursul:
Cursul este acreditat cu 48 de credite de catre Colegiul Psihologilor.
Cursul se adreseaza psihologilor cu drept de libera practica, dar si parintilor si celor care au in terapie persoane cu autism, sau care doresc sa inceapa o cariera in acest domeniu. Are o mare aplicabilitate practica si se bazeaza in mare parte pe aplicarea tuturor informatiilor teoretice in terapia copiilor. Cursul clarifica dificultatile copiilor cu autism, descrie comportamentele si modalitatile de a interveni, precum si cauzele comportamentelor.
Cursul va avea o durata de 4 luni, in februarie 2019 - mai 2019, un modul pe luna, vineri intre orele 16.00 - 20.00 si sambata intre 9.00 - 17.00
Cursul va fi sustinut de Daniela Gavankar, psiholog specialist si supervizor in cadrul Colegiului Psihologilor din Romania, avand experienta in terapia si recuperarea copiilor cu autism din 2001. Master in Applied Behavior Analysis, University of North Texas.
Cursul este acreditat cu 48 de credite de Colegiul Psihologilor din Romania, creditele oferindu-se doar psihologilor cu drept de libera practica, care participa la toate cele 4 module.
Numar cursanti: 20
Data:
Modulul I in 8,9 februarie 2019
Modulul II in 8,9 martie 2019
Modul III in 5,6 aprilie 2019
Modul IV in 3,4 mai 2019
Cursul are loc in Suceava.
Taxa pentru un modul este de 500 lei, iar pentru parinti taxa este de 300 lei/ persoana (pentru parinti se ofera diploma de participare este fara credite).
Este obligatorie prezenta si achitarea tuturor modulelor pentru finalizarea cursului. Taxa se achita in contul nostru deshis la Alpha Bank, sucursala Perla: RO51BUCUE47774732511RO01. Inscrierea la curs se face pe baza achitarii unui avans de 200 lei pentru primul modul in contul de mai sus, si trimiterea datelor la adresa noastra de email. Diferenta de bani poate fi achitata la momentul inceperii cursului.
*Mentionam ca data desfasurarii cursului poate suferi modificari pana se formeaza grupa de 20 cursanti.
Se ofera suport de curs in format electronic.
Informatii si inscrieri: asociatia.aita@yahoo.com, 0753 055852 de luni pana vineri intre orele 09.00 -17.00 si Erisia Dragoi 0721861125 (Suceava).
Tematica:
Modulul 1: Concepte cheie in analiza comportamentala aplicata (ABA)
Copilul cu autism: semne si caracteristici
Definitia analizei comportamentale aplicate (ABA);
Principiile ABA;
Discrete trial in ABA;
Componentele unui discrete trial si caracteristicile acestestora:
SD: stimul discriminativ, Prompt, Raspuns, Consecinta,
Analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist;
Tehnici de utilizare a recompensei; Tipuri de intaritori (recompense); Principiile acordarii recompenselor;
Tehnici de utilizare a pedepsei. Tipuri de peseapsa folosite in ABA: Time-out, Supra-corectia;
Exercitii pe baza DT (discrete trial);
Organizarea unei sesiuni de terapie;
Greseli frecvente in terapie;
Modulul 2: Comunicare si limbaj in autism
Caracteristicile limbajului la copilul cu autism,
Ce este limbajul receptiv?
Ce este limbajul expresiv?
Ce este sistemul de comunicare cu ajutorul imaginilor,
Gesturi in comunicare,
Limbajul verbal, Imitarea motorie, orala, verbala,
Verbal behavior si operantii verbali, Tact, Mand, Intraverbal, Echoic,
Comunicarea functionala;
40% dintre persoanele cu autism raman non-verbale toata viata
Token economy; Modelare;
Inlantuire; Tipuri de inlantuire;
Task analysis;
Extinctia;
Analiza functionala a comportamentului (functii);
Modelarea comportamentului raportat la functie;
Alegerea obiectivelor / programelor in terapie:
Programe pentru dezvoltarea cognitiva,
Programe pentru dezvoltarea motrica,
Teoria mintii
Modulul 3: Generalizarea comportamentelor. Joc si socializare in autism
Tipuri de generalizare:
Generalizarea SD,
Generalizarea raspunsurilor,
Generalizarea persoanei,
Generalizarea locatiei,
Generalizarea stimulilor utilizati,
Generalizarea cadrului terapiei,
Generalizarea distantei,
Generalizarea recompensei,
Generalizarea mixta.
Principii pentru promovarea generalizarii in joc si activitati si in carti.
Cine face generalizarea?
Pasi in invatarea abilitatilor si deprinderilor:
- Masterare,
- Mentinere,
- Generalizare,
- Automatizare
Joc si socializare in autism
Imitare cu si fara obiect
Joc independent, joc paralel, joc social
Interactiune si socializare cu cei de aceeasi varsta
Am facut totul, de ce nu a recuperat complet?
Modulul 4: Autonomia personala a copilului cu autism .Gradinita si shadowing
Autonomie la masa;
Desensibilizare la anumite alimente,
Programul structurat de masa,
Autonomie la baie:
Spalat,
Imbracat, incaltat,
Programul de toaleta: pregatirea familiei si a copilului,
Implemetarea programului - invatarea folosirii toaletei. Alte reguli de respectat in baie.
Autonomie in parc, pe strada
Autonomie la magazin. Siguranta copiilor cu autism:
Pericole la care se expun in casa si in afara casei.
Prerechizite pentru integrarea in gradinita;
Scoala de masa vs. scoala speciala; Alternative in educatie.
Probleme de comportament in colectivitate;
Shadow; Cine poate fi shadow,
Care sunt responsabilitatile, Care nu sunt responsabilitatile sale.
Cum incurajam relatiile sociale intre copii?
Adolescentul si adultul cu autism;
Concluzii
Citește aici toate știrile AITA »
Vezi aici toate evenimentele AITA »
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |