1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.
Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla
Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01
ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.
Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.
Logoped Roxana Clinciu
Cel mai frecvent, interventia logopedica este inteleasa ca interventie terapeutica de corectare a tulburarilor de pronuntie. Aceasta deoarece, intr-adevar, dislalia (tulburarea de pronuntie) este cea mai frecventa tulburare de limbaj. Pe langa aceasta insa, exista si alte tulburari ce necesita consultarea unui logoped (ex: tulburarile de ritm, tulburari ale limbajului scris-citit, intarzierea in dezvoltarea limbajului si altele).
Observa indeaproape dezvoltarea copilului tau, intereseaza-te care sunt parametrii de dezvoltare fireasca pentru varsta lui, observa si alti copii de aceeasi varsta. Daca esti ingrijorat, poti solicita oricand o evaluare de la un logoped, pentru a clarifica daca exista sau nu dificultati pe care copilul tau le intampina.
Primul pas in inceperea interventiei este cel de evaluare. Aceasta este cel putin la fel de inportanta ca interventia propriu-zisa, deoarece stabilirea in mod corect, de la inceput, a dificultatii cu care copilul, adolescentul sau adultul se confrunta face ca interventia sa fie orientata exact catre nevoia beneficiarului. In cazul copiilor, evaluarea initiala presupune cel putin o intalnire cu parintii sau ingrijitorii acestuia si cel putin una cu copilul. In functie de varsta copilului, se va urmari si realizarea unei evaluari complexe, care cuprinde analiza detaliata a ariilor de dezvoltare psihica ce tin de dezvoltarea comunicarii si limbajului.
Ulterior evaluarii logopedice, se va stabili, impreuna cu familia, inceperea sau nu a interventiei.
Eficienta corectarii tulburarilor de limbaj este cu atat mai ridicata cu cat terapia este inceputa mai devreme, evitandu-se astfel formarea unor deprinderi negative de comunicare. Interventia asupra tulburarilor de limbaj il va ajuta pe copil sa achitioneze mai usor abilitatile specifice varstei. In cele mai multe situatii, terapia logopedica se recomanda a se incepe dupa varsta de 3-4 ani, deoarece pana atunci limbajul este in continua formare si transformare. Cu toate acestea, exista cazuri in care recomandam inceperea interventiei logopedice si mai devreme: in situatiile in care limbajul intarzie sa apara sau se dezvolta foarte lent; atunci cand limbajul a debutat firesc, dar ulterior dezvoltarea lui s-a oprit; atunci cand copilul are si o alta tulburare asociata si se recomanda terapie logopedica.
Tu, parintele copilului, esti persoana care continua acasa munca pe care logopedul o incepe in cabinet. Esti co-terapeut! Colaborarea cu logopedul si implicarea ta sunt factorii de care depinde cat de repede va evolua copilul tau. De aceea, este important sa fi la curent cu ce anume se intampla in timpul sedintelor de logopedie, sa faci si tu acasa exercitiile pe care ti le recomanda logopedul, sa ii pui intrebari acestuia atunci cand simti nevoia de a afla mai multe.
Contactati-ne la nr. 0753.055.852 sau prin intermediul formularului de contact.
Acest articol este disponibil si aici.
Citește aici toate știrile AITA »
Vezi aici toate evenimentele AITA »
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |