1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.
ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.
Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.
“Sunt mama unui copil de 3 ani si 5 luni care a fost diagnosticat cu tulburare pervaziva de dezvoltare si care a inceput sa faca terapie ABA din septembrie 2008.
Pentru a incepe sa comunice cu cei din jurul sau s-au introdus imaginile PECS (copilul nu vorbea, ci doar spunea cateva cuvinte, foarte rar), ca pas pregatitor in a-l face sa vorbeasca, imagini care-l ajuta foarte mult sa ceara atunci cand isi doreste ceva. PECS-ul este practic un mijloc de comunicare benefic pentru copil deoarece in acest fel el poate sa exprime ceea ce isi doreste.
Baiatul meu lucreaza cu imaginile PECS, care l-au facut nu numai sa comunice ci si sa vorbeasca (acum rosteste multe cuvinte la cerere dar si cateva chiar spontan dupa o luna si jumatate de terapie).
Ca parinte recomand cu incredere utilizarea PECS-ului in programul copilului"
Citește aici toate știrile AITA »
Vezi aici toate evenimentele AITA »
|
|