Contact: 0753 055 852021 335 1536 • contact@autism-aita.ro
Aici ajutam copiii sa fie din ce in ce mai putin autisti, mai fericiti si mai independenti. AITA se adreseaza copiilor intre 2 si 6 ani.
Abonare newsletter

Zece semne de alarma autism

1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.

Conturile Asociatia AITA

Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla

Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01

Applied Behavior Analysis (ABA)

ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.

Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.

Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.

Ajuta-ne online: preia unul din bannerele AITA pe site-ul sau pe blogul tau!

Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism - AITA

Paul cel voinic, care acum nu mai e mic

Sa obtinem un diagnostic ne-a fost foarte  greu. In realitate nici pana in prezent nu avem un diagnostic concret, mai degraba niste banuieli si certitudinea ca exista unele elemente atipice in comportamentul copilului. Nimeni nu ne-a spus exact ce are Paul, insa ne-au recomandat sa facem terapie. Au luat in considerare ingrijorarile noastre si faptul ca nu ne puteam intelege cu el.

La 1 an si 5 luni am inceput demersurile pentru a incepe terapia cu Paul. La recomandarea unei prietene psiholog  am mers la AITA si am ramas pentru ca ne-au inspirat incredere atat din punct de vedere profesional cat si uman. Au fost pur si simplu oameni potriviti la momentul potrivit pentru noi. La Centru lucra 10 ore pe saptamana iar acasa lucram cel putin 10 ore, insa in timp am inclus anumite elemente de terapie precum si sfaturile terapeutilor in comportamentul nostru de zi cu zi fara sa ne mai dam seama ca “lucram” ceva cu copilul. Am facut in fiecare zi tema data de terapeuti si in plus repetam tot ce invata copilul si pe langa asta si o multime de alte lucruri. Lucram prcatic tot timpul cat Paul era treaz! Am fost la cursuri si am citit la inceput tot ce gaseam.
La inceputul terapiei copilul nu vorbea. Se angaja destul de des in comportamente repetitive (Inchidea si deschidea usile tot timpul si era foarte nervos) si initia foarte putin spre deloc jocuri sau alte activitati impreuna cu noi/ alte persoane. Paul avea tot felul de comportamente care ne ingrijorau dincolo de faptul ca nu vorbea, nu ne puteam intelege cu el: inchis/deschis usi, zgariat pereti, mocheta, aruncat obiecte care faceau zgomot. Nu-l puteam tunde, nu-i puteam taia unghiile.

Interactiunea cu alti adulti era minima si daca era initiata de acestia copilul raspundea destul de rar. El ne cerea ce voia fie tipand, fie ducandu-ne in locul unde avea nevoie.

Interactiona destul de rar cu alti copii si in special la initiativa acestora si doar pentru perioade foarte scurte de timp. Inainte de terapie ieseam afara doar cu carutul, iar cand se dadea jos din carut doar alerga, pana ne epuiza pe toti.
La AITA am mers in fiecare zi pentru 1 an. Am inceput la 1 an si 7 luni si terminam acum la 2 ani si 7 luni. Abia am inceput sa mergem la gradinita. Deocamdata este incantat. Merge fara shadow.
Acum vorbeste foarte mult, are un vocabular foarte bogat. Face fraze de 6-7 cuvinte si are un limbaj functional. Canta mult, frumos si corect si are multe cantecele preferate, poate descrie activitatile sale si pe ale copiilor, observa si imediat descrie schimbarile. Acum vorbeste intr-una.

In prezent mai are uneori comportamente stereotipe (gen inchis-deschis usa), insa pe perioade foarte scurte de timp, iar daca este redirectionat sau stimulat prin joc sau alte activitati abandoneaza fara prea mare dificultate.

Desi acum raspunde la intrebari, chiar daca uneori mai greu sau dupa ce se repeta intrebarea, saluta, invita la joaca, face diverse cereri, se uita cand cineva ii vorbeste sau apare in raza lui vizuala destul de aproape. Se descurca foarte bine in relatia cu cei din jur, vorbeste, zambeste, se uita. Ecolalia este prezenta si inainte de raspuns mai repeta intrebarea, insa vocabularul lui activ este foarte bogat.

Abilitatile lui de socializare cu copiii in prezent sunt foarte bune. Se joaca cu jucariile lor, ii ia de mana, le vorbeste, ii pupa etc. A invatat in timp sa imite, sa isi astepte randul, sa negocieze jucarii. Initiaza tot felul de jocuri si dansuri cu copiii. Jocul simbolic s-a dezvoltat lin si constant si acum isi imagineaza nenumarate jocuri. Are 2 ani jumatate acum, si se descurca la fel ca ceilalti copii de varsta lui.

Acum singur isi imagineaza jocuri (liftul, cortul, service de masini, animalele la piscine etc.). Iar cu noi initiaza jocuri sau raspunde adecvat atunci cand noi le initiem.

Ex.: ne roaga sa ne uitam pe carti, sa ii cantam, sa ne prefacem ca facem nani etc.

Acum credem ca sansele lui de a fi un om fericit sunt foarte mari. Suntem foarte optimisti avand in vedere progresele foarte mari realizate datorita terapiei. Nu vreau sa imi imaginez ce s-ar fi intamplat in absenta terapiei, dar cu siguranta nu ar fi fost  atat de bine cat este in prezent si nu si-ar fi dezvoltat atat de bine limbajul si abilitatile de socializare.

Altor parinti la inceput de drum le-as spune sa aiba incredere in ceea ce simt si observa la copilul lor si chiar daca nu reusesc sa aiba un diagnostic sa stie ca terapia ABA nu poate decat sa ajute la imbunatatirea comportamentului  copilului. Si ceea ce este foarte important pentru succesul ulterior este factorul timp, noi le-am recomanda sa actioneze cat mai repede posibil si sa inceapa sub orice forma terapia, jocul, socializarea, logopedia etc. (dupa caz) pentru ca acestea nu au cum sa ii dauneze copilului.

Pentru noi colaborarea cu specialistii copilului: coordonator, terapeuti, personalul Centrului a fost foarte buna, in sensul ca au inteles foarte bine atat temerile cat si dorintele noastre, au interactionat foarte bine cu copilul si ne-au sfatuit in permanenta cum sa gestionam situatiile mai dificile. Sunt foarte importante sedintele in care se discuta evolutia copilului, obiectivele viitoare si se pune la punct o strategie terapeutica in acord cu dorintele parintilor dar si cu abilitatile reale ale copilului.

Mail: NONCUSE@GMAIL.COM

Povestea lui Paul a aparut intai pe blogul nostru, aici >>>

Alte povesti cu copiii AITA:

Paul cel voinic, care acum nu mai e mic

Paul cel voinic, care acum nu mai e mic

Sa obtinem un diagnostic ne-a fost foarte greu. In realitate nici pana in prezent nu avem un diagnostic concret, mai degraba niste banuieli si certitudinea ca exista unele elemente atipice in comportamentul copilului. Nimeni nu ne-a spus exact ce are Paul, insa ne-au recomandat sa facem terapie. Au luat in considerare ingrijorarile noastre si faptul ca nu ne puteam intelege cu el.

La 1 an si 5 luni am inceput demersurile pentru a incepe terapia cu Paul. La recomandarea unei prietene psiholog am mers la AITA.
Povestea Tamarei

Povestea Tamarei

Odata cu primii pasi ai Tamarei, au inceput si primele semne de intrebare pentru ca nu raspundea cand era strigata, daca dorea ceva plangea iar noi trebuia sa ghicim ce are, se juca doar cu un cal cu care lovea in masa incontinuu,incepuse sa nu mai doarma noaptea iar in parc se juca singura,iar diferenta vizibila intre ea si ceilalti copii de aceeasi varsta ne-a pus si mai mult pe ganduri.Am inceput sa cautam raspunsuri la diversi medici,unii au spus ca are retard,altii ADHD, unul chiar ca e doar rasfat si ca, daca o ducem la gradinita, se rezolva.
Scrisoare de la un absolvent

Scrisoare de la un absolvent

„Buna Dana, vroiam sa ti spun ca suntem bine, destul de bine, cat mai aproape de normalitate (uneori nici nu mai stiu ce inseamna asta) si ca am facut progrese uriase"
Copilul nostru a avut muzica data la maxim timp de mai multi ani

Copilul nostru a avut muzica data la maxim timp de mai multi ani

V-ati pus vreodata castile pe urechi si ati dat muzica la maxim ? Sunt sigura ca toti am facut-o la un moment dat. Si am facut-o pentru ca am vrut, pentru ca ne placea ce auzeamn. Ati inteles mai greu ce vor ceilalti de la voi? A fost usor sa va dati seama ce vi se cere fara sa inlaturati castile de pe urechi ?

Copilul nostru a avut muzica data la maxim timp de mai multi ani.
Luca

Luca

Luca a inceput terapia la 2 ani si 8 luni, si a parcurs un drum incredibil pana la scoala.
Uitandu-ne in urma, pare ca s-a intamplat acum milioane de ani, dar pentru familia s-a toate detaliile au ramas vii in minte si suflet.
Andrei

Andrei

Andrei este unul dintre copiii care au facut terapie incepand de la varsta de 3 ani cu Dana (Martinescu) Gavankar fondatoarea AITA si coordonatoare a programelor de terapie ABA. Despre Andrei mama lui spune:
“La varsta de 1 an si jumatate am inceput sa observam ca pierdea cunostinte deja acumulate (nu mai zicea mama, tata, papa, pa pa!); avea accese de tipete si se dadea cu capul de obiecte. Dadea din cap si plangea foarte mult.

Tamara

Tamara

Odata cu primii pasi ai Tamarei, au inceput si primele semne de intrebare pentru ca nu raspundea cand era strigata, daca dorea ceva plangea iar noi trebuia sa ghicim ce are, se juca doar cu un cal cu care lovea in masa incontinuu,incepuse sa nu mai doarma noaptea iar in parc se juca singura,iar diferenta vizibila intre ea si ceilalti copii de aceeasi varsta ne-a pus si mai mult pe ganduri.
Episodul II - Dupa 6 luni...

Giulia

Cel mai greu a fost pentru Giulia sa invete sa comunice si apoi sa vorbeasca. A inceput cu sistemul PECS, sistem in care copilul ofera o imagine atunci cand doreste ceva. A inceput sa ofere cardurile, apoi sa le insoteasca de cuvinte, apoi a renuntat la cardurile PECS. Invatase sa imite sunete, silabe, cuvinte si, dupa 6 luni de la inceperea terapiei, Giulia a inceput sa foloseasca cuvintele in mod functional. Ii place la Centrul AITA, si uneori plange la plecare, sau sambata dimineata cand nu pleaca la ?gradinita?.
Mamica lui David povesteste

Povestea lui David

Numele meu este Liliana si sunt mama lui David, un baietel minunat in varsta de 4 ani si 7 luni. Pana la varsta de 1 an si jumatate David s-a dezvoltat normal din toate punctele de vedere si avea achizitii pe limbaj (spunea si arata "Pa, pa!" cand plecam de acasa, "Da!", "Nu!" si "papa" cand ii spuneam ca e gata masa si il asezam pe scaunul de luat masa). In jurul varstei de 1 an si jumatate au inceput sa dispara achizitiile, nu mai spunea cuvintele stiute si nu a mai invatat altele noi, iar sunetele parca i se opreau in gat si nu le putea elibera in mod controlat.
Noi am folosit PECS-ul

Noi am folosit PECS-ul

"Baiatul meu lucreaza cu imaginile PECS, care l-au facut nu numai sa comunice ci si sa vorbeasca (acum rosteste multe cuvinte la cerere dar si cateva chiar spontan dupa o luna si jumatate de terapie)."

Alina Martalogu
Toamna culegem roadele si…

Toamna culegem roadele si…

Anul trecut in luna septembrie am intalnit un baietel. Plina de emotie mamica m-a intampinat si mi-a facut cunostina cu el. Un baietel frumos, care a stat si sa uitat in gol cat eu am stat acolo, care mi-a ignorat total prezenta desi stateam langa el, care tipa si scotea sunete gatuite din cand in cand, si cam atat.

Autor: Cami Matei, terapeut ABA, logoped

Știri și noutăți de la AITA

Supervizare in psihopedagogia speciala
2017-02-28
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM (AITA) organizeaza vineri, ...
Curs de ABA pentru specialisti, la AITA
2017-02-22
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul: Teh...
Un nou Centru al Asociatiei AITA si-a deschis portile pentru copiii cu autism
2017-02-22
Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, e...
Curs gratuit despre autism pentru educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George
2016-05-11
Educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George au beneficiat de un curs...
Cursuri gratuite pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-06
Incepand cu luna aprilie Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AI...
Centrul National de Consultanta pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-02
Incepand din luna aprilie 2015, Asociatia AITA vine in sprijinul parintilor cop...

Citește aici toate știrile AITA »

Vezi aici toate evenimentele AITA »

Curs ABA, Piatra Neamt Curs de formare continua Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) in parteneriat cu Asociatia ABA Therapy si Clinica Pediatrica Anasta...
Curs Botosani Curs de formare continua Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) in parteneriat cu Asociatia Parintilor Copiilor cu Autism Botosani, ...
Curs pentru parinti, Suceava Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism organizeaza la Suceava un curs pentru parintii copiilor cu autism sau cu alte tulburari de dezvolta...
Dacris - articole de birou si papetarie Royal Computers Paradis Media RCI Leasing
Light Smart
Tara lui Andrei IMD Print Promotion - productie publicitara Imprimeria Arta Grafica  Augsburg
  Bobson Inovative Fan Courier MMK Print Raiffeisen Comunitati Romatsa Bebeart.ro CONPET
HeadPrint

Ideeastil - producator de jaluzele verticale

Politica de confidentialitate si cookies

Copyright © 2012 autism-aita.ro
Tema grafica realizata de grafica, marketing online, audit, SEO, campanii Bucuresti | Site realizat de web design Bucuresti